African Freedom Day en reis Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu African Freedom Day en reis Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu

African Freedom Day en reis Zambia

Door: Maarten en Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Maarten

25 Mei 2011 | Zambia, Lusaka

Na 8 weken eenzaamheid is Nelleke om 11.30 gearriveerd om mij van mijn eenzaamheid te bevrijden.
Ze heeft een prima reis gehaden kan nu van de Zambiaanse rust gaan genieten.

Dinsdag 24 mei
Eindelijk is het dan zo ver. Na 8 weken waarin ik amper tijd heb gehad om mijn lief te missen vanwege allerlei werkzaamheden, vertrek ik dinsdagavond naar Zambia. Eerst nog schoonheidspecialiste, pedicure en kapper om er natuurlijk op mijn voordeligst uit te zien! De laatste spullen in de koffer en ook nog snel klompjes gehaald, vloeitjes voor Max, de poortbewaker, want die draait sigaretjes van krantenpapier en kleurpotloden, stiften en schetsboeken voor de kleinkinderen van Beauty en de andere cleaninglady. Volgens Geertje zijn ballonnen ook gewild en die had ik nog in de kast liggen. Per telefoon en Facebook nog allemaal goede wensen voor een goede reis en vakantie.
Bart is even voor 17.00 uur paraat om mij naar Schiphol te brengen. Mam gaat mee. Die vindt het stiekem wel erg lang, drie weken.
Rond 18.30 arriveren we bij de vertrekhal en neem ik afscheid van zoonlief en mams. We reizen met Kenya Airlines en ik kan mijn stoel nog wijzigen omdat het vliegtuig helemaal niet vol is. Van rij 22 naar rij 40 en dan heb ik 3 stoelen voor mij alleen. Kan ik mooi languit liggen om een paar uurtjes slaap te pakken. Na het diner met lekkere Tilapiafilet haal ik oordoppen, masker en alle andere attributen om een tukje te doen uit mijn tas en nestel mij onder het welbekende vliegtuigdekentje.

Woensdag 25 mei
Om 3.15! schudt een van de stewards mij wakker voor het ontbijt. Wat een onchristelijke tijd!
4.45, in Nairobi 5.45, landen we in Kenya. Naar Gate 8 voor mijn transfer vlucht naar Lusaka, eindbestemming van mijn reis en begin van de hereniging met Maarten. Nu het zo dicht bij is duurt alles te lang. Lijken de acht weken omgevlogen, de laatste 8 uur kruipen voorbij lijkt het wel.
In Nairobi begin ik vast aan mijn verslagje. Je moet toch wat als je zit te wachten. Nairobi is nog een beetje bekend vanwege de AMI conferentie in 2006, met dat verschil dat we toen mochten wachten in de VIP lounge!
Van Nairobi vliegen we naar Malawi en daar moeten een aantal passagiers eruit en komen er weer nieuwe in die over Lusaka vliegen naar Nairobi. Kost weer een uur extra potverdikke. Maar eindelijk om 11.30 landen we op Lusaka airport. Nog even een immigratieformuliertje invullen en 50 dollar betalen voor het visum en ik kan mijn mannetje weer in de armen sluiten. Heerlijk.
Chris de chauffeur haalt ons op en dan naar het appartement. Koffers uitpakken, lekker douchen lunchen en dan eens uitgebreid bijkletsen.

• 25 Mei 2011 - 11:49

Bregje:

Fijn dat jullie nu niet meer eenzaam zijn! Geniet er van met zijn tweetjes xx Bregje