Laatste gedeelte van week 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu Laatste gedeelte van week 1 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu

Laatste gedeelte van week 1

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

18 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

De dagen lijken hier wel op elkaar. Vanuit Vin Com Towers kijken we uit op een meertje. Karel heeft een foto gestuurd van Google Earth en daar kun je dat goed op zien.Een foto vanuit ons raam laat hetzelfde beeld zien. Na drie dagen met stokjes gegeten te hebben is het wel weer eens lekker om bij de Italiaan met mes en vork te eten.
Donderdagmorgen bij het ontbijt arriveert onze 3e consultant. Henk heeft nog niet geslapen en heeft nog geen kamer. Dan maar even in JH zijn bed.’s-Middags arriveert hij op de bank en kan meteen aan het werk. Henk is al eerder hier geweest. Hij weet dus hoe er het aan toegaat.

De bank is een echt staatsbedrijf.De mensen zijn moeilijk in beweging te krijgen. Om half twaalf gaan ze lunchen en als een bespreking te lang doorloopt na half twaalf beginnen de collega’s met het licht te knipperen. Na de lunch gaan alle lichten uit en liggen ze op de grond of met het hoofd op het bureau te pitten. Het is er warm genoeg voor.
En wij als stomme Hollanders werken gewoon door totdat we moeten slapen. Tijdens hun slaapje drinken wij beneden koffie. Onder tussen krijgen JH en ik drie koekjes van ons favoriete serveerstertje.

Voor een keer eten we in het hotel. Het buffet is teveel om in één avond allemaal te proberen Maar het is goed en dat met een glaasje wijn van Stellenbosch erbij.

Vrijdag is de laatste dag van de week op de bank. JH en Henk bereiden de training voor die ze volgende week geven en ik houd me met mijn eigen werk bezig.

In het weekend arriveren de andere consultants. Op zaterdagmorgen gaan we naar Highlands om te internetten. Onderweg maken we nog een foto bij Maison Centrale. Het Ha Noi Hilton van Mc Cain.

Daarna gaan we maar eens wat leuks doen. In ieder geval dichtbij. Want in ver reizen hebben we geen zin.

• 18 Oktober 2008 - 10:05

Bregje:

Nou pap, volgens mij moet je een weekje bijboeken om ook nog een beetje sightseeing te doen want dat komt er niet veel van zo te lezen. Succes nog deze week en dan ben je alweer voor twee weken terug in ons kikkerlandje. Hier alles goed, het is rustig bij Extrabox dus ik kon eventjes je verhaal lezen. Tot volgende week!

Groetjes, Bregje