Aankomst in Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu Aankomst in Zambia - Reisverslag uit Lusaka, Zambia van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zambia

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

02 April 2011 | Zambia, Lusaka

Om halftien vlieg ik van Amsterdam naar Nairobi. Het vliegtuig is niet vol. Omdat ik achterin ingecheckt ben kan ik ruim liggen en wat slapen. In Nairobi regent het en is het warm. Daarna door naar Lusaka. Op het vliegveld is niemand om me af te halen. Nadat ik gebeld heb komt er iemand van het appartement. Door een misverstand moet ik eerst nog een week in het Taj Pamodzi hotel. Ook goed.
Nadat ik in geruimd heb ga ik met Frank boodschappen doen. Hij is de man van Janny en is hier dinsdag aangekomen. We eten in hun appartement waar ik woensdag intrek.
De volgende morgen rijdt om 7.15 de auto voor met Gerrit en Janny. Na een kwartier arriveren we op de bank. De hele dag is het kennismaken met van alles en nog wat.
Om vijf uur naar huis en om half zeven naar de maandelijkse Nederlandse avond. Daarna wat eten bij de Thai en weer op tijd naar huis.
Op zaterdag heb ik met Gerrit afgesproken om naar Caminuka te gaan. Dat is een park met lodge op ongeveer een uur rijden van Lusaka. Daar aangekomen maken we een gamedrive. Het is een groen terrein waar de dieren moeilijk te vinden zijn. Mijn hart als oud busschauffeur in de Beekse Bergen gaat weer open. Daar zie je er wel meer.
Na de voortreffelijke lunch ga ik te paard met een begeider het terrein in. Dan kom je ook langs de hutjes waar het wat minder lux is. We zien een paar antilopen die echter moeilijk te fotograferen zijn.
Na terugkomst een duik in het zwembad. Een biertje en dan met de chauffeur terug naar Lusaka.
Een mooie dag.
Morgen ga ik boodschappen doen en wat lezen als voorbereiding op het werk van maandag.

  • 02 April 2011 - 18:17

    Nelleke:

    Dat is wat anders dan in Oostenrijk een bergritje maken!
    Ben nu in Manilla, goede reis gehad en nu proberen te slapen.
    Geniet van je zondag.

  • 02 April 2011 - 20:07

    Annie Van Kemenade:

    Wat een schitterende foto's, leuk zo'n deja vu, nooit geweten dat je op de bus gezeten hebt!! Heel veel succes met de arbeid maandag maar dat zal wel goed komen .
    Groetjes

  • 03 April 2011 - 16:57

    Bregje:

    Dat ziet er goed uit pap! Geniet er van, ik heb mijn skype open staan dus wellicht snel tot skypes :-)

  • 04 April 2011 - 14:43

    Marga En Francois:

    Wat een leuke foto's vooral de laatste jeugd centiment op dat paard!!

  • 04 April 2011 - 18:44

    Geertje:

    Hoi pap,
    was net te laat op de skype. Ziet er goed uit daar. Hier alles goed, ome Bart brengt Huub en Rein weg morgen! En oma maakt macronie met vleesjes. Hoe is het eten daar? liefs van ons

  • 05 April 2011 - 14:40

    Ad En Lia.:

    Hoi Maarten , volgens mij heb jij ons verteld dat je voor je werk naar Zambia ging. Nu ik deze foto,s zie, heb ik mijn twijfels. Hoe dan ook , geniet ervan. Jij zult vanavond niet bij de Dokus zijn. groetjes Lia en Ad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Lusaka

Maarten

Na twee jaar opnieuw naar Afrika. Dit keer naar Dar en Salaam in Tanzania. Opnieuw met een Loan Centre aan de slag. Een geweldige uitdaging. Ik ben benieuwd en zal jullie middels deze waarbenjij.nu op de hoogte houden. Maarten

Actief sinds 07 Okt. 2008
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 30388

Voorgaande reizen:

18 Mei 2015 - 29 Mei 2015

Tanzania

30 Maart 2011 - 23 Juni 2011

Werken in Zambia

03 Juli 2009 - 11 Juli 2009

Op voor de derde keer naar Hanoi

10 Oktober 2008 - 25 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: