Zondag en Maandag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu Zondag en Maandag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu

Zondag en Maandag

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

14 Oktober 2008 | Vietnam, Hanoi

Zondag 12 oktober 2008

We gaan na het ontbijt te voet naar de bank om wat documenten op te halen. Die bespreken we in het restaurant naast de bank onder het genot van een lekker kopje koffie. JH komt hier vaker want hij krijgt van de serveerster altijd 2 koekjes. De banken zien er hier nog hetzelfde uit als onze banken 20 jaar geleden. Wel staat er op iedere hoek van de straat een geldautomaat. Alleen binnen zijn de kantoren nog niet aangepast op de komst van die geldautomaten. Wij zeiden altijd Gea erin Thea eruit. Maar dat is hier niet nodig omdat men voor alles wel iemand beschikbaar heeft en voor weinig geld.
Even gaan we terug naar het hotel en dan bezoeken we de kathedraal. Een echte grote kerk met Maria op het plein. Nog net geen Lourdes maar ook met veel mensen.
In het midden van Ha Noi is een klein meer. Daarom heen zijn allemaal winkels en het verkeer rijdt in één richting rond het meer. Op een van de terrasjes drinken we wat en lezen ondertussen de krant.
’s-Avonds eten we in een groot Vietnamees restaurant. Het is ook daar druk maar we worden snel en goed geholpen.Ze hebben hier zoveel personeel dat je voor iedere tafel 2 bediendes hebt. Op tijd naar bed want morgen beginnen we op de bank.

Maandag 13 0ktober 2008

Na het ontbijt gaan we met de taxi naar de bank. 20.000 dong dat is 50 Eurocent. Van negen tot acht uur zijn we druk bezet. Dat zal de komende week wel zo blijven. Naar huis gaan we te voet. Dan hebben we wat “frisse” lucht. Wat eten en dan maar weer kijken wat de rest van de week brengt.

• 14 Oktober 2008 - 06:59

Nelleke:

Je maakt lange dagen op deze manier!

Kus

• 15 Oktober 2008 - 09:42

Oma Truusje:

Hallo Maarten,

Wat een indrukwekkende verhalen, dat is beter dan de kamer leegruimen! Maar ik krijg goede hulp van de jongens vandaag.
    Veel succes nog.