De Werkweek! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu De Werkweek! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Maarten Swinkels - WaarBenJij.nu

De Werkweek!

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

12 December 2008 | Vietnam, Hanoi

Op maandagmorgen ga ik alleen naar de bank. Het ziet er allemaal vertrouwd uit. De hele dag praten met allerlei mensen in het engels, een taal die zij ook niet kennen, valt niet mee.
Rond zes uur wandel ik naar het hotel. Door de kou van 18 graden is dat wel lekker.
Jan Hein is inmiddels gearriveerd. Net op tijd om de ceremonie van het ontsteken van de kerstverlichting mee te maken. Een borrel en wat happen krijgen we van het hotel. We eten wat in het restaurant en even kijken of de bar er nog is en dan naar bed.
Dinsdag en woensdag wordt er doorgewerkt. We zijn nog maar een keer bij Highlands geweest om onze koffie met twee koekjes te halen.
Woensdagavond doen we even inkopen in de stad. Als we na het eten in het hotel komen praten we met de hotelchef over het afbreken van de markt naast het hotel. Dat was de markt waar de honden verkocht werden. We vertellen hem dat we het jammer vinden omdat we zo van honden houden. We krijgen een hele uitleg over het feit dat de Vietnamezen de honden pas aan het einde van de maand eten. Dat breng geluk. Als je ze aan het begin van de maand eet krijg je ongeluk. Hebben wij pech dat we met kerst niet hier zijn.
Op de plaats van de markt wordt een kantoor gebouwd. Zo slaat de vooruitgang ook hier toe. Donderdag is het weer lang werken. Zo erg zelfs dat we Happy Hour missen. We eten in een Vietnamees tuinrestaurant. Voortreffelijk. Wel moeten we laag zitten want bij de hoge tafels is geen licht. Vrijdag is de laatste werkdag. Van alles afsluiten. Door de drukke week moet er toch nog een report in Holland gemaakt worden. Wel voor de kerst. Ik heb klompen meegenomen en dat vinden ze hier prachtig. Zeker als ik uitleg dat ik uit het klompendorp kom. Hetzelfde dorp als waar Ad van Laarhoven woont die volgende week hier aan het werk is. En op de foto natuurlijk.
’s-Middags is er een afscheidslunch georganiseerd. Het is maar goed dat ze hier met stokjes eten anders zou ik veel te veel eten. Opnieuw bijzonder smakelijk. Dan afsluiten en morgen naar Halong Bay.